We blikken terug op een rijk campagnejaar. De online campagnes voor scholieren, studenten, herintreders, bso en de grote steden lopen als een trein. Verhalen van pedagogisch medewerkers waarin zij laten zien hoe zij een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van kinderen zijn een succes op Facebook. Op de Dag van de Pedagogisch Medewerker laten we de waarde van kinderopvang zien in 135 activiteiten. Een mooie opbrengst dankzij de inzendingen van pedagogisch medewerkers en organisaties. Zij ontvangen een persoonlijke poster in campagnestijl. In 2021 startte ook de Dankzij-jou-koplopersgroep met twintig kinderopvangorganisaties die actief betrokken zijn bij (het uitdragen van) de campagne.
Bijna 150.000 mensen bezochten de website, waarvan ruim 82.000 de vacaturezoeker raadpleegden. Ook blijkt uit de bezoekcijfers veel animo voor opleidingen. De pagina met opleidingen is ruim 10.000 keer bezocht en bijna 13.000 mensen bezochten de pagina ‘werken en leren’. De test die laat zien of kinderopvang bij je past is in 2021 bijna 26.000 keer gedaan. We kunnen met recht zeggen dat er interesse is voor werken in kinderopvang.
De campagne werd genomineerd voor de prestigieuze Effie Awards en won de communicatieprijs De Bonk. Net voor het einde van het jaar kreeg de beroepstrots een flinke boost. Het speciaal gemaakte kerstlied ‘Dankzij jou’ passeerde de 450.000 weergaven.